2009. január 2., péntek

SakuraCon 2008 - Neliel tu Oderschwank - Bleach , Arrancarock craftmanship csapat





Nelielbe azonnal beleszerettem amikor megláttam a mangában : ) Csak hát nem akartam a szakadt zöld rongyaiban flangálni, így várrtam. Aztán szerencsére megjelent ez a múltbeli arrancar ruhája, és végülis ezt készítettem el.

Az első ami igazán megfogott benne a karaktere mellett, az a zöld haja volt : ) Kedvenc színem a zöld, így rögtön imádtam. Azért összeségében szerintem nem sok zöld karaktert lehet látni.








Igazán össze se tudnám hasonlítani Nemuval, mivel ezt a karaktert élből imádtam, külső és belső tulajdonságaival együtt. És a rengeteg fotóból, amit készítettek rólam conon, már eleve érezhettem a különbséget.


Kisebb-nagyobb kerülőutakkal indultam végülis ezzel craftmanshipen egy arrancaros csapatban. Így ez volt első craftmanshipes ruhám. A színpadon szerintem nem kicsit éghettem le. Kb. annyit tudtam elmondani a jelmezemről, amin nem keveset dolgoztam a látszat ellenére; talán a csapatból a legtöbbet, hogy Nelielnek öltöztem, és hogy fából van kardom...pff





A jelmezről:



Haj: imáááádoooooom. Hiba lett volna másik parókát beszerezni. Nem volt olcsó, de teljesen elégedett vagyok vele. Jópár hónapig kerestem hozzá parókát, szóval állíthatom: nem tudtam volna ennél jobbat találni. Igazán egyetlen hibája van: a pár napos viseléstől azért kócolódott rendesen, de mivel hullámos, ezért fésülhetetlen.


Maszk: sajnos a nyári conos viselés során a barátom felé intézett puszi végzetes volt a maszkom számára XD Igazán csak azért nem bánom, mert nem tervezem többet viselni. Összességében elégedett vagyok vele. Úgy készítettem, hogy felvettem egy úszósapkát, és megkértem a húgom, hogy egy sima, széles celukszal jópárszor tekerje körbe a fejem, hogy elnyerjem a fejem formáját mintaként. Ezt a módszert végülis én találtam ki, de az ötletet onnan vettem, hogy van egy olyan olcsóbb megoldás ilyen életnagyságú alak helyett (bocsi, enm jut eszembe a neve), hogy felveszel egy régi pólót, és egy erős, jó celluksz szerű ragasztóval, aminek ilyen ezüstös, szürkés színe van végigragasztattod magad. Így megkapod az alkatod pontos mását.

Nos, miután levettem az úszósapkáról ezt a celluksz fejtető mintát, kitömködtem egy két pólóval, aztán nekiláttam kialakítani a maszkot. Az anyag amit használtam terrakotta modell massza volt. Ez levegőn szárad, kb 3-4 nap alatt. Szerintem egy jó anyag, és biztos sokszor fogom még alkalmazni. Sajnos abba bele kell törődni, hogy vigyázni kell a súlyeloszlásra. Érdemes lehet esetleg drót alapformát készíteni. Én ezt sajnos nem tettem meg, és ezért lett egy két nagy repedésem a maszkon, amit ragasztással és csiszolással javítgattam. Mivel ez az anyag megszáradva tökéletesen csiszolható. A fogakat darabonként formáztam meg, a szemeket pedig kivágtam. Elég lett volna mélyíteni, de végülis egy fekete dekorgumit ragasztottam a lyuk helyére később, mivel minden képen teljesen feketének tünt ez a rész, soha nem látszott ki Neliel haja. A maszkot fehérre festettem akril festékkel, egy két helyen tettem rá egy kis feketét. Mivel ez egy stabil tartású maszk, ami sok arrancaros maszkról nem mondható el, így nem rögzítettem a parókámhoz. Mert max úgy eshetett le a fejemről, ha túlságosan lehajtom a fejem.





Gamuza, a katanám: szerintem ez volt ennek a cosplaynek a legizgalmasabb része. Úgy gondolom, hogy a bleaches cosplayeknek az égvilágon semmi értelmük nincs a karakter kardja nélkül. Hiszen ez a lényegük. Így nagyon fontosnak tartottam hogy elkészítsem. A kard maga balsafából készült, vagyis csapkolódásra nem lett volna alkalmas, mert lényegében egy puha fáról van szó. Vsizont könnyen megmunkálható. Sok keresgélés után kerestem egy jó formájú pengéről képet, amit utána ps-ben a megfelelő méretre nyomtattam. Utánajártam különböző oldalakon, hogy milyen hosszúak szoktak lenni a katanák, mennyire hosszú a markolat. Fontosnak tartottam, hogy ha fából is van, hihető arányú és formájú legyen.

Szóval felrajzoltam az azthiszem 10mm-er vastag balsafámra (lehet hogy 8mm-er volt, már nem tudom biztosan) a kardot. Markolattal együtt, de tsuba nélkül. Ezt kivágtam fűrésszel (kézzel, nem géppel, mivel ezt a fát szerintem nem lenne előnyös géppel vágni, még a gépi fűrész is egész sok kárt okoz rajta). Majd egy kb 3mm-el vastag lapból kivágtam a tsubám alap formáját, szintén fűrésszel. A tsubára elkészítettem egy kimagasított részt is, ezt 1mm-er vastag lapból készítettem--nagyon nehéz volt kivágni, mert vagy 4-szer kezdtem újra, hogy ne törjön apró darabokra. De ez szerintem egy nagyon fontos lépés volt olyan szempontból, hogy sokkal jobban néz ki. Miután elkészítettem ezt a tsubát, ráhúztam a penge végéig, majd megvastagítottam a markolatot még egy kis balsafával, hogy stabilan legyen a tsuba, meg egyébként is jobb fogni egy vastagabb markolatot. Minden darabnál nagyon fontos volt a csiszolás, hiszen anélkül borzalmasan nézne ki. Ez főleg a pengére igaz. Azon nagyon sokat csiszoltam, hiszen egy valódi katánohz hasonló pengeformát alakítottam ki. Rengeteg penge forma létezik.

A markolatot lecsiszolgattam olyan jól fogható formára. Majd az egész kardot lefújtam festékkel, kb 2-3 rétegben. A markolatra feltekertem egy világos szallagot, majd utána egy deviantarton ellesett kötözőmódszerrel elkészítettem egy zöld szallaggal a markolat tipikus katanás kötését is.

És egy szintén ezüst színűre lefujt kis kupakot készítettem a markolat végére. A pengére még feketével, és egy sötétebb ezüstös színnel próbáltam még jobban katanához hasonlóvá tenni. Remélem legalább részlegesen sikerült : )

A katanám tokjának alap formája dekorhumiból készült, amit ragasztópisztollyal ragasztottam össze, majd papírmasét tettem rá. Sajnos nem lett annyira sima felületű, mint szerettem volna. De összességében a kardommal is elégedett vagyok : )

A katanám egy erős vastag szallaggal lett a derekamhoz erősítve. Ezt is én varrogattam össze, és egy szép gombot varrtam még rá, hogy hasonló díszítést nyerjek, mint amit képeken látok Nelielnél.





Csizma: egyszerű fekete magassarkú csizma. Rá öntapadós fóliacsíkokkal : ) És készítettem rá egy mangetta szerűséget gombokkal : ) (manga kép alapján úgy gondoltam, így nézhet ki)


Nadrág: ez egy normál, enyhén trapézos nadrágból lett teljesen átalakítva. Egy-két mangaképen sejthető volt, hogy Neliel nadrágja térdig felvágott, és bellűl vagy csak az árnyék miatt, vagy alapból, fekete. Mivel biztosat nem tudtam, én a kontrasztosság miatt fekete anyagot varrtam bellülre.


Felső: ezt sajnos nem én készítettem el. Akkor még az általam igen utált suliba jártam, és nem maradt időm ezt elkészíteni, úgyhogy varrónőhöz fordultam. De szerintem az eredmény nagyon jó lett, így úgygondolom megérte. Csak azt sajnálom, hogy mindent én csináltam, és jó lett volna, ha erre is maradt volna időm




1 megjegyzés:

  1. huuu ez non jo de elakadtam a katanánál azzal hogy honnan szerezzek olyan fát jah és lehet másikbol is késziteni elöre kösz erre az emailre válaszodat:sanyika50011@gmail.com 8888x szer kösz

    VálaszTörlés